Zasady organizacji pracy szkoły
w okresie od 26 października do 6 listopada 2020 roku
Na skróty:
Zasady organizacji pracy szkoły
Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia w klasach IV-VIII
Zasady obowiązujące uczniów podczas spotkań online
1. W klasach klas I-III zajęcia dydaktyczne są prowadzone w szkole, zgodnie z planem lekcji. Zajęcia odbywają się stacjonarnie w salach przydzielonych na dzień 1 września 2020 r.
2. Świetlica szkolna funkcjonuje zgodnie z podanym harmonogramem:
Dzień tygodnia |
Godziny zajęć |
Nauczyciel sprawujący opiekę |
Poniedziałek |
07.00- 08.00 11.30 –11.50 12.15 – 15.00 |
– M. Czarnecka – przerwa obiadowa - A. Misiewicz (do 12.15) – zajęcia świetlicowe - A. Karczewska |
Wtorek |
07.00- 08.00 11.30 –11.50 11.50 – 15.00 |
– A. Misiewicz – przerwa obiadowa - E. Śliwakowska – zajęcia świetlicowe - E. Śliwakowska |
Środa |
07.00- 08.00 11.30 –11.50 11.50 – 15.00 |
– A. Misiewicz – przerwa obiadowa - E. Śliwakowska. – zajęcia świetlicowe - E. Śliwakowska |
Czwartek |
07.00- 08.00 11.30 –11.50 11.50 – 15.00 |
– A. Karczewska – przerwa obiadowa - Ks. Z. Filipczyk – zajęcia świetlicowe - ks. Z. Filipczyk |
Piątek |
07.00- 08.00 11.30 –11.50 11.50 – 15.00 |
– A. Misiewicz – przerwa obiadowa - M. Woldan – zajęcia świetlicowe - M. Woldan |
3. Uczniowie klas IV – VIII mają zajęcia w formie zdalnej (nauka na odległość). Nauczyciele prowadzą zajęcia stacjonarnie – w szkole ( w wyjątkowych sytuacjach w porozumieniu z dyrektorem –zdalnie)
4. Wszystkie zajęcia dla uczniów I-III: zajęcia rewalidacyjne i specjalistyczne, zajęcia dodatkowe z języka polskiego dla uczniów powracających z zagranicy, zajęcia z projektu, prowadzone są na terenie szkoły (stacjonarnie) zgodnie z planem, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego.
5. W przypadku stwierdzenia zakażenia koronawirusem, w szkole, po otrzymaniu pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego i organu prowadzącego zajęcia w danej klasie będą prowadzone zdalnie przez platformę Teams.
6. Stołówka szkolna wydaje obiady dla uczniów z klas I-III.
7. Biblioteka szkolna jest czynna od poniedziałku do piątku zgodnie z harmonogramem, który jest na stronie szkoły.
8. Uczniów i pracowników szkoły przebywających na terenie placówki obowiązuje reżim sanitarny i obowiązek przestrzegania wdrożonych procedur bezpieczeństwa.
9. Nauczyciele terapii pedagogicznej, psycholog, pedagog, logopeda szkolny pracują na terenie szkoły (stacjonarnie) i zdalnie przez platformę Teams – dotyczy zajęć prowadzonych w klasach IV-VIII.
10. Uczniowie odbywający naukę na odległość mają prawo do korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zdalnej (telefonicznej lub przez dziennik Librus).
DZIEŃ TYGODNIA |
PEDAGOG SZKOLNY – mgr Agnieszka Kowalska |
PSYCHOLOG SZKOLNY – mgr Jolanta Krakowiak |
PONIEDZIAŁEK |
8.00 -12.15 ( szkola) 16.00-17.00 ( on-line, tel.) |
8.30-12.30 ( szkola) 17.00 – 19.00 (on-line, tel.) |
WTOREK |
8.00 -11.00( szkola) |
11.30-13.30 ( szkola) |
ŚRODA |
8.00-11.00 ( szkola) |
|
CZWARTEK |
8.00 -12.40 ( szkola) 16.00-17.00 ( on-line, tel. ) |
8.30- 11.30 ( szkoła) 18.00 -19.00 ( on-line, tel.) |
PIĄTEK |
8.00 – 12.00 ( szkoła) 16.00 -17.30 ( on-line, tel.) |
|
TEL: MAIL: |
512-576-424 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
883-117-239 Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. |
11. W przypadku zaistnienia potrzeby konsultacji z nauczycielami wychowawcy klas przekażą uczniom ustalone godziny i formy kontaktu.
Nauczanie zdalne i zasady jego prowadzenia w klasach IV-VIII
1. Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i rodzicami jest platforma MS Teams i dziennik Librus Synergia.
2. W przypadku niemożności uczestnictwa ucznia na lekcji online w czasie rzeczywistym wychowawca klasy określa we współpracy z rodzicami ucznia i nauczycielami uczącymi w klasie formy przekazywania materiałów do nauki i sposoby weryfikacji jego opanowania / odsyłania zadań.
3. Wykorzystanie platformy MS Teams i dziennika Librus Synergia w kształceniu na odległość:
1) Wszystkie zajęcia edukacyjne w klasach IV-VIII (zajęcia obowiązkowe, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze są prowadzone online w czasie rzeczywistym na platformie Teams zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
2) Zajęcia rewalidacyjne, współorganizacja procesu kształcenia ( za zgodą rodzica ucznia) mogą być prowadzone w formie stacjonarnej.
3) Jednostka lekcyjna on-line trwa 45 minut, może być krótsza i trwa 30 minut (dla ucznia).
4) Nauczyciel tworzy zespół na platformie Teams i dołącza do niego uczniów lub przekazuje kod zespołu uczniom/rodzicom przez Wiadomość w dzienniku Librus Synergia.
5) Zajęcia odbywają się zgodnie z planem lekcji zarówno na MS Teams, jak i w dzienniku Librus Synergia:
a) nauczyciel tworzy spotkanie w Kalendarzu na platformie Teams,
b) jednocześnie nauczyciel zamieszcza w Terminarzu w e-dzienniku Librus Synergia wraz z właściwym linkiem do spotkania pobranym z Kalendarza MS Teams informację o planowanym spotkaniu online na właściwej, zgodnej z planem godzinie lekcyjnej (link umożliwi wejście uczniów na zajęcia również z poziomu Librus Synergia, jak też sprawowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektora szkoły.
W opisie dodanego w Terminarzu w e-dzienniku Librus Synergia zdarzenia – z myślą o uczniach niemogących uczestniczyć w zajęciach w czasie rzeczywistym - należy podać zakres omawianego materiału oraz ewentualne zadania do wykonania.
6) Nauczyciel zadaje uczniom zadania przez platformę Teams (moduł Zadania) – uczniowie odsyłają zadania tym samym kanałem.
7) Uczniowie, nauczyciele i rodzice mogą komunikować się ze sobą za pomocą narzędzia Czat na platformie Teams i Wiadomości w dzienniku Librus Synergia.
8) Wiadomości dla całej klasy nauczyciel publikuje na platformie Teams w zespole w module Wpisy lub dziennik elektroniczny – Librus.
9) Nauczyciel wpisuje realizację zajęć (temat lekcji) w dzienniku Librus Synergia.
10) Nauczanie zdalne jest obowiązkowe a zatem tylko usprawiedliwione, przez Rodzica u Nauczyciela, bądź Wychowawcy okoliczności, zwalniają Ucznia z uczestnictwa w lekcji w wyznaczonych przez nauczyciela formach i metodach pracy (dokładnie tak , jak to się odbywa podczas pracy w szkole) .
11) Obecność Ucznia odbywa się na podstawie logowania do dziennika elektronicznego lub obecności uczniów podczas lekcji on-line, a pobieranie materiałów i odsyłanie prac domowych, a także praca i odpowiedzi ustne podczas lekcji on-line są podstawą do klasyfikowania i wystawienia ocen.
12) W okresie zdalnego nauczania nauczyciel zaznacza frekwencję uczniów klas IV-VIII w e-dzienniku, kategorii „zdalne nauczanie” („zn”), przy czym „obecność” na lekcji będzie oznaczała, że uczeń jest z nauczycielem w kontakcie (nawet jeśli nie łączy się w czasie rzeczywistym – w uzasadnionych przypadkach), „nieobecność” – nauczyciel nie ma kontaktu z uczniem /rodzicem, uczeń nie wykonuje / nie odsyła wymaganych zadań.
4. W przypadku okresu kształcenia na odległość rodzic ucznia nieposiadającego sprzętu do zdalnej nauki ma prawo wystąpić do dyrektora szkoły o jego użyczenie na określonych zasadach. Dyrektor szkoły użycza sprzęt na podstawie umowy użyczenia.
Zasady obowiązujące uczniów podczas spotkań online
1. Spotkanie na platformie Teams rozpoczyna i kończy nauczyciel prowadzący zajęcia.
2. W sytuacji, kiedy uczniowie mają doraźne problemy z udziałem w lekcji online każdorazowo powinni to zgłosić nauczycielowi (Wiadomość w dzienniku Librus wysłana przez ucznia lub rodzica / informacja na czacie w MS Teams).
3. Uczeń włącza mikrofon tylko na prośbę nauczyciela.
4. Uczeń nie wyłącza mikrofonu innym uczestnikom spotkania.
5. Nauczyciel sprawdza, czy uczeń jest rzeczywiście obecny na lekcji, a nie tylko zalogowany, zadając pytania w formie ustnej lub pisemnej na czacie spotkania.
6. Uczeń nie ma prawa udostępniać linków do spotkań osobom trzecim.
7. Uczeń prowadzi notatki z zajęć, wykonuje zadania zgodnie z poleceniami nauczyciela.
8. Uczeń nie ma prawa nagrywać lekcji.
9. W przypadku zablokowania hasła do logowania na platformę Teams istnieje możliwość wygenerowania nowego hasła przez administratora programu.
W tym celu należy poinformować Pana Pawła Ojrzyńskiego.
Dyrektor szkoły
Gabriela Gawrońska